Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem

Planerad utbetalningsdag 10/5.

Fortfarande inget på kontot...

Permalänk
Skrivet av Xophile:

Planerad utbetalningsdag 10/5.

Fortfarande inget på kontot...

Med tanke på att vi 5/5 gänget fick dom igår dvs 11 dagar senare borde ditt landa i nästa vecka om det håller samma mönster…

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Tänkt passa på o köpa en 65" C3 nu när den var nedsatt igen (även om det inte var någon saftig 20% som med dom nya ^^).
Men ni som har handlat direkt via deras hemsida. Hur är dom att ha att göra med vid ev. fel? Returer/garantier osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Tänkt passa på o köpa en 65" C3 nu när den var nedsatt igen (även om det inte var någon saftig 20% som med dom nya ^^).
Men ni som har handlat direkt via deras hemsida. Hur är dom att ha att göra med vid ev. fel? Returer/garantier osv.

Inga konstigheter. Sverige har 3 år. Du är skyddad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Inga konstigheter. Sverige har 3 år. Du är skyddad

Det jag mest menade var om någon behövt göra ett garantiärende hos dom, och om dom vart tillmötesgående/gett bra service då.

Men vi har i Sverige vad som kallas reklamationsrätt i 3 år. Det är inte detsamma som garanti, vilket är vad en ÅF ger vid ett köpt. Vilket brukar vara runt 1-2 år ofta. Fel som uppstår utanför den garantitiden brukar behöva bevisas av köparen att det är ett ursprungligt fel (fabrikationsfel osv).

Vad jag kan hitta på deras hemsida om 65" C3 modellen är lite otydligt. För det enda jag kan hitta här på 65" C3's produktsida är "*Under det 1:a året av garantin täcks panel-, reservdels- och arbetskostnader. Under det 2:a-5:e året av garantin täcks endast paneler och arbete debiteras.", men den texten står i samband med en bild som refererar till G3 modellen, fast det är på C3's produktsida.

Permalänk

Någon som har koll hur länge det tar att få sin TV.?
Jag beställde i måndags förra vecka står nu bara plockdatum, bor i norra norrland om det har någon betydelse.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min 55" C3 till 03.31.45 i torsdags och märkte direkt att magic remoten blev sämre. Responsen i scrollhjulet och pekaren är sämre än innan. Som om man använder en billig trådlös mus på dåligt underlag, en bit för långt bort från dongeln.
Att det skulle vara problem med batterierna har jag svårt att tro, sådär genast efter en uppdatering..
Jag har inte haft tid att riktigt testa något ännu. Undrar bara om någon råkat ut för samma sak och har en lösning?

Dessutom så när jag satte på tvn i fredags så poppade en grå ruta upp i ett par sekunder som påstod att jag hade dåligt med lagringsutrymme.. Vilket är lite lustigt eftersom jag inte har installerat något alls, snarare tagit bort några medföljande appar.
Då kollade jag ju såklart i 'TV-information'-menyn och där står det 'tillgängligt internt minnesutrymme 4.08/5.76GB' vilket jag tycker låter som mer än tillräckligt

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

@RispojkeN samma här, fortfarande Plockdatum.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Uppdaterade min 55" C3 till 03.31.45 i torsdags och märkte direkt att magic remoten blev sämre. Responsen i scrollhjulet och pekaren är sämre än innan. Som om man använder en billig trådlös mus på dåligt underlag, en bit för långt bort från dongeln.
Att det skulle vara problem med batterierna har jag svårt att tro, sådär genast efter en uppdatering..
Jag har inte haft tid att riktigt testa något ännu. Undrar bara om någon råkat ut för samma sak och har en lösning?

Dessutom så när jag satte på tvn i fredags så poppade en grå ruta upp i ett par sekunder som påstod att jag hade dåligt med lagringsutrymme.. Vilket är lite lustigt eftersom jag inte har installerat något alls, snarare tagit bort några medföljande appar.
Då kollade jag ju såklart i 'TV-information'-menyn och där står det 'tillgängligt internt minnesutrymme 4.08/5.76GB' vilket jag tycker låter som mer än tillräckligt

Jag fick samma felmeddelande om brist på lagringsutrymme på min G3 när jag försökte spela upp en fil från min Plex-server häromdagen efter att jag uppdaterat. När jag ser det du skriver så är det nog definitivt en bugg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag fick samma felmeddelande om brist på lagringsutrymme på min G3 när jag försökte spela upp en fil från min Plex-server häromdagen efter att jag uppdaterat. När jag ser det du skriver så är det nog definitivt en bugg!

Ja, den rutan dök bara upp snabbt och sen dess har jag inte sett den igen. Kanske låg kvar nåt i nån temp-mapp i tvn efter uppdateringen.

Angående mitt första problem så har jag provat att dra ur kontakten i ett par minuter, bytt batterier, återparat fjärr och kollat i support-quick help-check items-check status of tv-check magic remote enligt instruktioner på LGs hemsida när man har fel på fjärren, men markören är fortfarande laggig.
Får se om jag orkar kontakta LG eller om jag ska stå ut och vänta på nästa uppdatering..

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Med tanke på att vi 5/5 gänget fick dom igår dvs 11 dagar senare borde ditt landa i nästa vecka om det håller samma mönster…

Du hade rätt, pengarna dök nyss upp

Permalänk
Medlem

Kampanj på B3an 55" nu och jag är ute efter ny TV. De körde G2 tidigare och efter lite Google så ska G2 alltså vara bättre än B3.
Har en gammal Samsung LED idag så förmodligen kommer valfri tv vara en stor uppgradering men man vill ju gärna köpa något bra från början
Spelar inte och man sitter typ 3m från tvn som ska vara på väggen. Streamar, kollar film, tv serier och sport.

Vad tror ni? Köpa B3 och inte fundera mer på vad man kunde få från en G2 eller bör man gå någon helt annan väg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miessi:

Kampanj på B3an 55" nu och jag är ute efter ny TV. De körde G2 tidigare och efter lite Google så ska G2 alltså vara bättre än B3.
Har en gammal Samsung LED idag så förmodligen kommer valfri tv vara en stor uppgradering men man vill ju gärna köpa något bra från början
Spelar inte och man sitter typ 3m från tvn som ska vara på väggen. Streamar, kollar film, tv serier och sport.

Vad tror ni? Köpa B3 och inte fundera mer på vad man kunde få från en G2 eller bör man gå någon helt annan väg?

3m är en ganska lång distans för 55”. Om du har budget och plats hade jag nog försökt gå upp en storlek.

Om 55” är ett måste är B3 för 12000kr helt ok men S90C för 13000kr är en bättre deal. Mer ljusstyrka i SDR och HDR. Finns att köpa via mecenat alumni, annars finns den för 13300kr hos samsung om du köper via deras Samsung shop app.

https://www.samsung.com/se/tvs/oled-tv/s90c-55-inch-oled-4k-s...

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mail om att min tv är skickad och status är ändrad till "På väg". Finns dock inget kollinr vilket är lite märkligt för en så dyr produkt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Nu fick jag mail om att min tv är skickad och status är ändrad till "På väg". Finns dock inget kollinr vilket är lite märkligt för en så dyr produkt.

Samma här. Fick ett mail i skräpposten att den blivit skickad. Så hoppas jag hinner få den i slutet av veckan. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

3m är en ganska lång distans för 55”. Om du har budget och plats hade jag nog försökt gå upp en storlek.

Om 55” är ett måste är B3 för 12000kr helt ok men S90C för 13000kr är en bättre deal. Mer ljusstyrka i SDR och HDR. Finns att köpa via mecenat alumni, annars finns den för 13300kr hos samsung om du köper via deras Samsung shop app.

https://www.samsung.com/se/tvs/oled-tv/s90c-55-inch-oled-4k-s...

Tack för tips! Tänkte köpa via Elgiganten p.g.a. bonusintjäning så därför jag kikade på LG. De har visserligen samsungen för 2000kr extra, s94c.
Tåls ju att tänka på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Nu fick jag mail om att min tv är skickad och status är ändrad till "På väg". Finns dock inget kollinr vilket är lite märkligt för en så dyr produkt.

Ungefär hur lång tid från beställning tills att den markerades som "På väg" för dig?
Nyfiken då jag själv beställde häromdan hos dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Ungefär hur lång tid från beställning tills att den markerades som "På väg" för dig?
Nyfiken då jag själv beställde häromdan hos dom

En vecka.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Ungefär hur lång tid från beställning tills att den markerades som "På väg" för dig?
Nyfiken då jag själv beställde häromdan hos dom

Jag beställde en C77 förra måndagen. Fick mail nu i måndags att den skickats, och igår ringde Närkefrakt och frågade vilken dag dom kunde köra ut den. "Mellan kl 8-16". Klassiker.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem

Nu ringde Alltransport, de ska leverera imorgon mellan 08:00-15:00

Hoppas jag kan övertala chauffören att hjälpa mig med tv in till hissen, annars kan det bli jävligt jobbigt....

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Nu ringde Alltransport, de ska leverera imorgon mellan 08:00-15:00

Hoppas jag kan övertala chauffören att hjälpa mig med tv in till hissen, annars kan det bli jävligt jobbigt....

Hoppas du inte lyckas - stackars förare. Ta hem en vän som kan hjälpa dig att bära istället!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Nu ringde Alltransport, de ska leverera imorgon mellan 08:00-15:00

Hoppas jag kan övertala chauffören att hjälpa mig med tv in till hissen, annars kan det bli jävligt jobbigt....

Det ska du nog absolut inte räkna med. Men fråga kan du såklart alltid göra och erbjuda en privat donation via Swish...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Nu ringde Alltransport, de ska leverera imorgon mellan 08:00-15:00

Hoppas jag kan övertala chauffören att hjälpa mig med tv in till hissen, annars kan det bli jävligt jobbigt....

Gubben från Dascher, som levererade min 65” LG, hjälpte mig bära upp den till andra våningen som att det var det mest självklara i värden.
Jag tänkte inte fråga utan var förberedd på att kånka den själv. Tur att jag inte behövde 🥵

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Gubben från Dascher, som levererade min 65” LG, hjälpte mig bära upp den till andra våningen som att det var det mest självklara i värden.
Jag tänkte inte fråga utan var förberedd på att kånka den själv. Tur att jag inte behövde 🥵

Det är ju helt upp till chauffören. Jobbat i branschen och om man alltid ska hjälpa till så blir det otroligt tungt och slitsamt i längden.

Permalänk

Snigelfrakt till Norrland. Ingen samtal än angående leverans. Ingen TV inför helgen...

Permalänk
Medlem

Hoj. Var en av alla som hoppade på C3 tåget under cashbackkampanjen. Det ångrar jag verkligen inte, sicken tv Men det här med appar och dess strul. Jag tycker dom funkade bättre när jag fick teven, men nu nån uppdatering senare så känns det sämre. Är det bara ge upp och köpa ett externt alternativ och då tänker jag en Apple TV, eller kan man göra nåt annat med inställningar eller liknande ? Jag har bra ljudanläggning (Samsung Q995C) så jag vill ju få med ljudkvaliten när det väl är tillgängligt, därav är ju tex. Chromecast inte nåt alternativ.

stavar som en kratta
Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Hoj. Var en av alla som hoppade på C3 tåget under cashbackkampanjen. Det ångrar jag verkligen inte, sicken tv Men det här med appar och dess strul. Jag tycker dom funkade bättre när jag fick teven, men nu nån uppdatering senare så känns det sämre. Är det bara ge upp och köpa ett externt alternativ och då tänker jag en Apple TV, eller kan man göra nåt annat med inställningar eller liknande ? Jag har bra ljudanläggning (Samsung Q995C) så jag vill ju få med ljudkvaliten när det väl är tillgängligt, därav är ju tex. Chromecast inte nåt alternativ.

Apple tv 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Hoj. Var en av alla som hoppade på C3 tåget under cashbackkampanjen. Det ångrar jag verkligen inte, sicken tv Men det här med appar och dess strul. Jag tycker dom funkade bättre när jag fick teven, men nu nån uppdatering senare så känns det sämre. Är det bara ge upp och köpa ett externt alternativ och då tänker jag en Apple TV, eller kan man göra nåt annat med inställningar eller liknande ? Jag har bra ljudanläggning (Samsung Q995C) så jag vill ju få med ljudkvaliten när det väl är tillgängligt, därav är ju tex. Chromecast inte nåt alternativ.

Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bläjd:

Hoj. Var en av alla som hoppade på C3 tåget under cashbackkampanjen. Det ångrar jag verkligen inte, sicken tv Men det här med appar och dess strul. Jag tycker dom funkade bättre när jag fick teven, men nu nån uppdatering senare så känns det sämre. Är det bara ge upp och köpa ett externt alternativ och då tänker jag en Apple TV, eller kan man göra nåt annat med inställningar eller liknande ? Jag har bra ljudanläggning (Samsung Q995C) så jag vill ju få med ljudkvaliten när det väl är tillgängligt, därav är ju tex. Chromecast inte nåt alternativ.

Vilken sorts problem har du?
Jag kör Plex-klient på TV:n och server på existerande dator, så den lösningen blir gratis. Har inte sett något behov av att köpa Apple TV/Shield då detta fungerar prima för mig.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Vilken sorts problem har du?
Jag kör Plex-klient på TV:n och server på existerande dator, så den lösningen blir gratis. Har inte sett något behov av att köpa Apple TV/Shield då detta fungerar prima för mig.

Det är appar som inte funkar som sig bör. Det kan handla om att apparna inte startar alls, apparna går att starta men programmen/sändningarna startar inte. Innehållet startar igång men det är endast lågupplöst. Ibland kan det hjälpa med att stänga av teven med fjärrisen ibland bryter jag strömmen.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II